Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Asistent pedagoga na ZŠ u dětí se specifickými poruchami učení
Peková, Aneta ; Cintlová, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část práce se dělí na tři kapitoly, ve kterých jsou popsány specifické poruchy učení, vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a poslední část se zabývá činností asistenta pedagoga. Druhá část je prakticky zaměřena a jejím hlavním je zjistit, zda je pro žáky třetí třídy základní školy, přínosná práce asistenta pedagoga a zda se jeho práce projeví na kvalitě školní práce žáků a jejich výsledcích. Cíl práce byl zjišťován dlouhodobým strukturovaným pozorováním, které bylo zpracováno jako případová studie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Komunikační dovednosti žáků se specifickými poruchami učení
Dědová, Aneta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tato práce se věnuje tématu komunikačních dovedností žáků se specifickými poruchami učení. Je dělena na teoretickou a praktickou část a tvoří ji čtyři kapitoly. V první kapitole se autorka práce zabývá specifickými poruchami učení, pozornost je věnována především čtyřem typům specifických poruch učení a to dyslexii, dysgrafii, dysortografii a dyspraxii. Druhá kapitola patří jazykovým rovinám. Třetí kapitola je věnována problematice osvojování jazyka dítětem. Čtvrtá kapitola popisuje již samotné výzkumnému šetření, které bylo zrealizováno pro tuto diplomovou práci. Výzkum je kvalitativního charakteru a jeho hlavním cílem je analýza komunikačních dovedností žáků se specifickými poruchami učení se zaměřením na jazykové roviny. Výzkumný vzorek tvořilo šest žáků prvního stupně základní školy se specifickými poruchami učení typu dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Děti jsou ve třetím a čtvrtém ročníku. Výzkumné šetření bylo provedeno v kraji Vysočina. K získání dat bylo využito různých výzkumných metod, zahrnující využití dotazníků, otázek vztahujících se k určitému textu, testu schopnosti tvorby antonym, slov nadřazených a podřazených, testu sluchového rozlišování Wepmana, Matějčka, nestrukturovaného rozhovoru i analýzy částí diktátových sešitů. Díky uvedeným výzkumným metodám byla získaná data...
Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení v základní škole hlavního vzdělávacího proudu
VOŘÍŠKOVÁ, Radka
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá terminologickým vymezením specifických poruch učení jejich projevy, příčinami, diagnostikou a intervencí. Je zde objasněna problematika školských poradenských zařízení, u kterých je zmíněné odborné vymezení individuálního vzdělávacího plánu (dále jen IVP) a plánu pedagogické podpory (dále jen PLPP). Další kapitoly se zabývají podrobnějším definováním dyslexie a dysgrafie. Poslední úsek teoretické části se zaobírá ostatními specifickými poruchami učení, mezi které patří dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, dysmúzie, dyspinxie, lehká mozková dysfunkce (dále jen LMD), porucha pozornosti s hyperaktivitou (dále jen ADHD), porucha pozornosti bez hyperaktivity (dále jen ADD). Empirická část se zabývá kvalitativním výzkumem, který probíhal na vybraných základních školách v okrese Benešov. Cíloví respondenti byli pedagogové působící na 1. stupni běžné základní školy, kteří pracují s žáky s dyslexií a dysgrafií. V závěru empirické části je uvedena osobní případová studie žáka s dyslexií a dysgrafií. Cílem bakalářské práce je analyzovat přístupy pedagogů k žákům s dyslexií a dysgrafií na vybraných základních školách v okrese Benešov.
Asistent pedagoga na ZŠ u dětí se specifickými poruchami učení
Peková, Aneta ; Cintlová, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část práce se dělí na tři kapitoly, ve kterých jsou popsány specifické poruchy učení, vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a poslední část se zabývá činností asistenta pedagoga. Druhá část je prakticky zaměřena a jejím hlavním je zjistit, zda je pro žáky třetí třídy základní školy, přínosná práce asistenta pedagoga a zda se jeho práce projeví na kvalitě školní práce žáků a jejich výsledcích. Cíl práce byl zjišťován dlouhodobým strukturovaným pozorováním, které bylo zpracováno jako případová studie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přístup učitele 1. st. ZŠ k žákovi s dysortografií
ROBOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce je zaměřená na přístup učitelů 1. stupně základní školy k žákům s dysortografií. V teoretické části zmiňuji vymezení pojmu specifické poruchy učení a základním rozdělením. Dále se zabývám charakteristikou a vymezením základních pojmů, tedy dysortografií, jejích příčin a projevů, diagnostiku a základy reedukační péče. Empirická část je zaměřena na žáky s dysortografií. Metodou pozorování zjišťuji, jak vyučující přistupují k žákovi ve vyučovacím procesu. Pomocí dotazníkového šetření jsou upřesněny a doplněny některé informace o žákovi pedagogem. Cílem práce je zmapovat přístup a postoj pedagogů k žákům s dysortografií ve vyučovacím procesu.
Speciální pomůcky pro žáky postižené specifickou poruchou učení na 1. stupni základní školy.
SVOBODOVÁ, Olga
Teoretická část diplomové práce se zabývá historií, etilogií a diagnostikou specifických poruch učení. Okrajově naznačuje také reedukaci těchto oruch, a to především dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Praktická část je tvořena pracovními listy k jednotlivým okruhům učiva českého jazyka ve 3.ročníku, 2.pololetí. Součástí je i metodika, která charakterizuje vytvořenou pomůcku, její použití a práci s ní při vyučování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.